Miten opetan hevoseni ''antamaan tassun''??

Maasta tapahtuvat hevosaktiviteetit. Temput, venytykset, maastakäsittely.

Miten opetan hevoseni ''antamaan tassun''??

ViestiKirjoittaja Majava. » La Elo 25, 2012 12:57 pm

Eli unelma olisi että kun sanon ''tassu'', hevonen ojentaisi toisen etujalkansa minulle. Miten tämä olisi helpoin ja yksinkertaisin opettaa vuonohevoselle?? Mieluiten en käyttäisi namuja opetuksessa, miten siis palkitsen parhaiten? Naksuttaa osaan, mutta en tiedä onko siitä tässä tempussa apua... Kiitos jo etukäteeeeennnn.. :)
Majava.

Re: Miten opetan hevoseni ''antamaan tassun''??

ViestiKirjoittaja M-H » Su Elo 26, 2012 7:51 am

Majava. kirjoitti:Eli unelma olisi että kun sanon ''tassu'', hevonen ojentaisi toisen etujalkansa minulle. Miten tämä olisi helpoin ja yksinkertaisin opettaa vuonohevoselle?? Mieluiten en käyttäisi namuja opetuksessa, miten siis palkitsen parhaiten? Naksuttaa osaan, mutta en tiedä onko siitä tässä tempussa apua... Kiitos jo etukäteeeeennnn.. :)

Lue espanjalaisesta käynnistä juttuja vaikka täältä/netistä. Sitä soveltamalla voit opettaa tuon hevosellesi. Oikeassa yläkulmassa on haku laatikko.

Hevosella ei ole kauhean hyvä motoriikka(tarkka) kun se ojentaa kaviota eteen ja se tulee yleensä sitten aika vauhdilla joten saa varautua mustelmiin alussa. Itsellä ainakin näin käynyt opetellessa korokkeelle nousuja, EK yms asioita.

Namit temppukoulutuksessa paras vaihtoehto mutta keksit sitten itse jonkun muun palkitsemistavan jos et kerta nameja halua käyttää. Paineen poistaminen ei kovinhyvin toimi temppukoulutuksessa pelkästään kun siinä halutaan provosoida hevosta omaehtoisesti yrittämään erilaisia ja uusia asioita ja sitten palkitaan merkittävästi kun se tekee juuri sen halutun. Peruspaineenkäyttö ei hirveästi omaehtoiseen kokeilemiseen kannusta. Toki tässäkin poikkeuksia.
Kuva
M-H
Site Admin

Paluu Maastakäsittely