käyttäjät esittäytyvät

Kaikki yleinen jutustelu, jauhanta, offtopic

Re: käyttäjät esittäytyvät

ViestiKirjoittaja Soilu » Pe Maalis 27, 2015 12:34 am

Heippa!

Täällä kirjoittelee Uudeltamaalta pienen eläintarhan kera (kissoja, koiria, rottia ja hamsteri) omasta hevosesta ja aasista haaveileva 37v. nainen. Vuokraamme heppojen kotitallilta käsin teini-ikäisen tyttäreni kanssa paria hevosta ihan yleisen touhuamisen ja ratsastamisen merkeissä. Minua kiinnostaa luonnolliset hevostaidot, vähäinen varustelu niin ratsastajalla kuin hevosellakin ja sitä rataa.. Olen joitain vuosia sitten parina kautena käynyt Hevonkeitaalla Eira Jääskelän opissa, vielä kun siellä päin asuimme.

Mahtavaa, että tällainekin foorumi on olemassa (:
Soilu

Re: käyttäjät esittäytyvät

ViestiKirjoittaja Xin » Ti Huhti 26, 2016 1:12 pm

Olen kolmekymppinen nainen heppatyttömenneisyydellä. Olin ihan pienestä taaperosta lähtien tekemisissä hevosten ja ponien kanssa, mutta sitten tuli teini-ikä ja hevostelut jäi. Kaipuu talleille on ollut vuosien aikana kova ja olen muutaman kerran halunnut aloitella hevosharrastustani uudelleen vain havaitakseni, että en todellakaan ole ratsastuskouluihmisiä. Tässä vaiheessa elämää tärkeää olisi oppia olemaan hevosten kanssa, käsittelemään, ruokkimaan yms. arjen asioita, koska unelmissa on tottakai oma hevonen Joskus Sitten. En ole kiinnostunut hiomaan täydellistä pohkeenväistöä hevosella, jonka olen vain kiireisesti harjaillut karsinassa ja laittanut varusteet päälle. Haluan oppia puhumaan hevosen kieltä ja löytämään ennen kaikkea kumppanuuden hevosen kanssa. Osittain ratsastuskouluista minut myös "vieroitti" se, etten enää kyllä halua repiä hevosta suusta tai runnoa sen kylkiä jaloillani. Minulla on kolme koiraa, joiden kanssa tehdään asiat positiivisen vahvistamisen kautta ja minusta oli outoa, että hevosia sitten lähinnä rangaistaan ja pakotetaan. Olen kokenut oloni kovin orvoksi ajatuksineni, kunnes löysin tämän foorumin. Ajattelin että helpompi se on sitten rekisteröityä kuin selailla topicceja vieraana... Eli siis hienoa että tällainen foorumi on olemassa!
Xin

Edellinen

Paluu Muu jauhanta