Muiden ihmisten suhtautuminen toisinhevosteluunne?

Kaikki yleinen jutustelu, jauhanta, offtopic

Re: Muiden ihmisten suhtautuminen toisinhevosteluunne?

ViestiKirjoittaja Marge » La Helmi 12, 2011 12:09 pm

Ihmisilläkin pitäisi vain joskus pysähtyä sen hevosen kanssa.

Meillä onkin talli tosiaan vaihtunut pari kuukautta sitten ja olen saanut olla erilainen niin paljon kuin haluttaa, niillä metodeilla on junioria viety eteenpäin ja ainakin minä olen tosi ylpeä hevosesta. Eilen sitten yksi kaverini toiselta paikkakunnalta soitti ja kysyi miten hevoseni oli mennyt nyt ensimmäisellä ratsastuskerralla, kerroin ihan rehellisesti, että pysähtyi välillä oikealla takasella potkimaan ilmaan ja välillä myös käänsi päänsä oikealle ja tökki minun jalkaani. Kaverini aikoi soittaa minulle huomenna, eli tänään ja kertoa metodinsa siihen miksi se niin teki ja että minun kuulemma olisi pitänyt ärsyttää hevosta enemmän, että se ois pukittanu kunnolla :lol:
Koska kuulemma jos se saisi pukitella tarpeeksi se ei enää tekisi niin. Just. Minä sitten sanoin, etten minä aja sellaista takaa ja että minä luulen sen potkimisen johtuvat niistä haavereista mitkä tässä lähikuukausina on siihen sattuneet (koskettaessa ei ole kipeä, mutta eihän sitä tiedä kun painoakin on selässä jos se välillä juilii?)
ja että kyllä se mielestäni saa kertoa jos johonkin sattuu tai jos jokin ei ole hyvin, otan sen kyllä huomioon. Kaveri sanoi sitten, että "ihan ohimennen vain nakkasin?" Saa nähdä millaisen selityksen tänään sitten saan. Muistutti minua myös, että HÄN on käynyt Kaimion luennolla juuri, että hän tietää kyllä. Kaikki hänen ohjeistuksensa ei kyllä kuulostanut Kaimion suusta tulleilta ;)

Hienoa, että noinkin yksityiskohtaisesti voidaan minua neuvoa ns. maanjuuritasolta, vaikkei ole koko tapausta nähnyt, saatika että olisin kertonut hevosestani paljoa hänelle, hieman pisti ärsyttämään :|
Menneisyydelle en voi mitään, tulevaisuuten voin vaikuttaa...
Marge

ViestiKirjoittaja Vanessa » Pe Helmi 18, 2011 12:52 pm

Meidän tallilla on eri ratsastuslajien harrastelijoita, tavoitteellisempia ratsastajia ja ravi-ihmisiä. Positiivisessa hengessä on touhujani seurattu oli kyseessä sitten hevosen hoito yleisesti, maastakäsin työskentely tai lännenratsastus. Jotkut on jopa uskaltautuneet itsekin jonkun kerran kokeilemaan. Ja toisaalta, saatanpa itsekin viihtyä katsomossa seuraamassa tasokasta kouluvalmennusta, vaikka se ei minun juttu varsinaisesti enää olekaan.
Vanessa

ViestiKirjoittaja nyssa » La Touko 28, 2011 9:42 am

Mulla on pieni talli omassa pihassa ja yksi hoitolainen.
Hoitolaisten omistajat ovat vanhempia ravi-ihmisiä ja tuntuvat hieman naureskellen katsovan mun ""hippeilyä""
Tosin tuossa yhtenä päivänä kun juoksutun irtona mun islantilaista ja tein maastakäsin harjoituksia tuli ravimies aidan viereen katselemaan ja totesi,että opeta heidänkin hevosellensa nuo samat :lol:
Heillä kun on maastakäsin pieniä hankaluuksia ruunan kanssa.Se kun ei kunnioita taluttajiansa pätkän vertaa.Sinkoaa minne sattuu ja hyppii ja pomppii.

Silloin kun mulla oli vielä enemmän hoitohevosia,niin suhtautuminen oli aikalailla naureskelua mun juttuihin.Harmi sinällään.

Suurin osa kavereista ei ymmärrä lainkaan näitä tapoja...Miksi en käytä runkosatulaa kun VAIN se on ainoa ja oikea...Ja JOS ratsastan ilman satulaa niin se on
A:vaarallista ja B: tekee hevosen selästä kipeän.

Myöskään ilman kuolaimia ratsastamista kukaan ei tajua...
Mikä ihmeen pakko niitä on sinne suuhun laittaa?? Kun hakkikset on aijaijai niin kovat hevoselle ;)

Onneksi ikää on sen verran ja lähistöllä asuu kaveri joka harjoittaa tätä samaa hommaa,niin mun päätä on turha yrittää kääntää :D
kotona hevosia ja pari akvaa
nyssa

ViestiKirjoittaja Brandy » Pe Marras 01, 2013 1:02 am

Itse olen saanut hieman negatiivissävytteisiä kommentteja meidän kengättömyydestä, mutten ole niihin jaksanut sen kummemmin reagoida. Aina kun selitän jollekkin miksi ponillani ei ole kenkiä (erittäin paha sädemätä, jonka hoitamista edesauttaa kengättömyys) saan seuraavaksi kysymyksen "Aijothan laittaa sille kengät kun se on parantunut?". Olen yrittänyt selittää etten usko että ponin kavioita enää rautakengillä rasitan, koska ponilla on todettu kavioruston luutuma, mutta sen jälkeen ponia ollaan jo tuomitsemassa monttuun.
Kuolaimettomuutta olen tässä harkinnut itekseni jonkin aikaa, sillä poni ei selvästikkään kuolaimesta tykkää (pureskelee sitä jatkuvasti levottomasti ja kalisuttaa sitä suussa), mutten ole pohdintojani edes tutuille paljastanut. Saan kuitenkin saarnan siitä ettei se poni nyt niin erikoinen ole ja että olenhan ennenkin mennyt kaikilla hevosilla kuolaimilla.

Olen siis harrastanut hevosia "perinteisesti" kohta parikymmentä vuotta, mutta vasta tämä poni on saanut miettimään asioita uudelta kantilta. Poni ei siis missään nimessä ole vaikea, vaan eniten alkuaikoina häiritsi sen sulkeutuneisuus. Nyt olen alkanut saamaan jo vähän ponin luonnetta esiin.
Brandy

Edellinen

Paluu Muu jauhanta