Millä tyylillä ratsastatte?

Kaikki ratsatukseen liittyvät keskustelut tänne.

Millä tyylillä ratsastatte?

ViestiKirjoittaja ipsup » To Heinä 10, 2014 12:12 pm

Olisin kiinnostunut kuulemaan, millä tyylillä ratsastatte ja mitä selästäkäsin ylipäätään teette hevostenne kanssa?
ipsup

Re: Millä tyylillä ratsastatte?

ViestiKirjoittaja PikkuPoni » Ti Elo 12, 2014 6:49 pm

Vakituisesti ratsastan klassisella tyylillä Sammin ratsutilalla. Tämä tyyli tuntuu ehdottomasti omimmalta ja mukavimmalta. Ei tarvitse kiskoa niistä ohjista, eikä mitään hyödyttömiä martignaaleja sun muita käytetä. Ratsastus on myöskin enemmän sitä ratsastusta kuin suorittamista.

Lisäksi äidin kanssa yhteisen (enemmän äidin) hevosen kanssa menen westerniä, myöskin tosi kivaa vaihtelua ja on tietystikin ihan omaa luokkaansa.
Vapun kanssa ennen jokaista ratsastuskertaa teen maastakäsinharjoituksia myöskin. :)
PikkuPoni

ViestiKirjoittaja Afuze » Ke Elo 13, 2014 6:17 pm

En varsinaisesti hevostele käytännössä (yksi syy epäaktiivisuuteen palstalla...) enkä siksi ratsasta, mutta tiedän, miten haluaisin ratsastaa. Klassisesti. Tai siis, klassisesti ja muunnellusti, omalla tavalla. Minusta ratsastuksen ei pidä olla kenellekään pakkopullaa eikä pelkkää valmiustilassa olemista ja "kokoajan tehdään jotain" -menoa. Sitä voi tehdä eri tavoin, ja sen pitää olla mukavaa. On oltava aikaa katsella maisemia ja miettiä kaikkea.

Ehdottomasti olisin raudattomuuden kannalla myös, mutta piru vieköön kun sitä mahdollisuutta ei tule koskaan käytännössä. Mieluummin siis pysyn hevosista erossa ja olen kateellinen.
Afuzen DeviantART -tili: http://afuze.deviantart.com/
Kasapäin perinteisillä tekniikoilla tehtyjä kuvia, joista iso osa on hevosaiheisia.
Afuze

ViestiKirjoittaja Maikki » Pe Elo 15, 2014 11:26 pm

Olen liian kiltti ja mukavuudenhaluinen ratsastaja. Syödä ei saa kesken ratsastuksen ja minä päätän vauhdin ja suunnan. Pyrin siihen, että istun selässä mahdollisimman huomaamattomasti ja käytän pääasiassa äänikomentoja. Teen yleensä vain sen verran kuin hevosta sillä kertaa sattuu huvittamaan. Minusta on jo aika paljon vaadittu, että hevonen suostuu kanniskelemaan minua selässään ympäriinsä. Jos tuntuu, että tänään hevosta ei huvita, sitten mennään maastoon kävelemään taluttaen.
Maikki

Paluu Ratsastus