Läheisriippuvuus

Yleinen hevostelualue.

Läheisriippuvuus

ViestiKirjoittaja ipsup » To Kesä 19, 2014 12:52 am

Hevoseni, 10 vuotias lv - tamma tuli minulle kolme viikkoa sitten ja pääsi ensimmäisestä päivästä alkaen laiduntamaan kolmen muun tamman kanssa.
Nyt vaikuttaa siltä, että hevosestani on tullut riippuvainen yhteen lauman tammoista. Hevonen on hyvin hermostunut, kuopii ja hirnuu tallissa ja kentällä, jos kyseinen tamma ei ole siellä. En oikein tiedä mitä minun kannattaisi tehdä. Osaisiko joku auttaa?
ipsup

Re: Läheisriippuvuus

ViestiKirjoittaja Marge » Pe Elo 22, 2014 8:04 pm

Varmaan kannattaisi aloittaa pienin askelin, otat pois tarhasta ja palautat sen sinne kun on rauhallinen, älä vie sitä kauas ja pikkuhiljaa pidennät matkaa ja aikaa olla erossa, pianhan olettekin jo tallissa ja aina palkkaukseksi takaisin laumaansa :)
Menneisyydelle en voi mitään, tulevaisuuten voin vaikuttaa...
Marge

Re: Läheisriippuvuus

ViestiKirjoittaja Rumbu » Ma Elo 25, 2014 12:59 pm

ipsup kirjoitti:Hevoseni, 10 vuotias lv - tamma tuli minulle kolme viikkoa sitten ja pääsi ensimmäisestä päivästä alkaen laiduntamaan kolmen muun tamman kanssa.
Nyt vaikuttaa siltä, että hevosestani on tullut riippuvainen yhteen lauman tammoista. Hevonen on hyvin hermostunut, kuopii ja hirnuu tallissa ja kentällä, jos kyseinen tamma ei ole siellä. En oikein tiedä mitä minun kannattaisi tehdä. Osaisiko joku auttaa?

Sinun kannattaa harjoitella pikkuhiljaa niinkuin äsköinen kommentoija sanoi, elä vie heti niin kauas että hevonen hermostuu vaan vie niin kauas kuin voit mutta siihen asti että hevonen on vielä rauhallinen kun palaat rauhallisen hevosen kanssa takaisin kävelkää hitaasti ja päästä lauman luo. Toistot ja säännölinen harjoittelu niin pian voitte jo mennä minne vaan ilman että hevonen hermostuu, hevosta ei missään nimessä kannata repiä tarhasta väkisin pois muuten ongelma vain pahenee.
Rumbu

Paluu Hevostelu yleensä