Varsan nimeäminen

Yleinen hevostelualue.

Varsan nimeäminen

ViestiKirjoittaja Iida » To Huhti 24, 2014 2:16 pm

Moi! Voipa olla että tästä on jo keskustelua, muttei osunut silmään. Meillä olisi kesällä tulossa vauva, joten olen pohdiskellut sen nimeämistä, olisi kiva saada aiheesta keskustelua, ei pelkkiä nimilistoja vaan näkemyksiä. Oma vauvani on suomenhevonen, ja suvussa ei ole mitään erityisen hohdokkaita nimiä, tai on kyllä ``julkkiksia´´ löytyy, mutten innostu siitä, että koko sukutaulu näyttää aivan samantyyppisiltä nimiltä. Ovat kuitenkin yksilöitä, en antaisi omille lapsillekaan etunimeksi mitään, mikä haiskahtaa omalta tai miehen nimeltä.

Tästä vauvasta tulee monitoimisuokki (toivottavasti) siis sellainen vanhanaikainen maatilasuokki, jonka vieressä voisi käytännössä vaikka nukkua.. :) Eli vanhanaikaiset nimet ovat sydäntä lähellä, kaikki vanhat Liinat, Piirrot ja Summat vaikuttavat hauskoilta, jollain erikoisella twistillä vaan. :) Kyllä minulla nimiehdotuksia on jo mielessä, mutta eikös odottavat äiditkin keskustele netissä kaikista asioista. Tämä varsan syntymä tuntuu vähintään yhtä merkittävältä, etenkin kun on esikoinen kyseessä, siis minulle ei tammalle.:)
Iida

Re: Varsan nimeäminen

ViestiKirjoittaja Bessie » To Huhti 24, 2014 4:55 pm

Itse olen ehdoton ainakin nimien suhteen siinä että Suomenhevoselle suomalainen nimi ja lv-hevosille englantilainen nimi. Nuo perinteiset on aikas ihania suokeille. Ja eikös rekisteriä varten tarvitse sitten olla tietoinen ettei nimi ole jo varattu?

Itse tykkään yksiosaisista nimistä mutta suokeille sopii minusta kaksiosainenkin.
Bessie

Paluu Hevostelu yleensä