Liian kaukana...mistä....

Yleinen hevostelualue.

Liian kaukana...mistä....

ViestiKirjoittaja kavi62 » Su Joulu 30, 2012 3:52 pm

Uuden hevosen myötä olen etsinyt samanhenkistä porukkaa - ja valmentajaa, erittäin huonolla menestyksellä. Onko siis ymmärrettävä, että Kymenlaakson alueella ei ole "valtavirrasta" poikkeavien ajatusten kannattajia ? Netistä olen löytänyt muutaman todella hyvältä kuulostavan valmentajan - ja kun innosta soikeana alan etsiä hänen asuinpaikkaansa - löytyy se usein jotain Länsi - tai Keskisuomesta....Miten on - olenko yksin ajatusteni kanssa täällä - vai löytyykö muitakin ?
kavi62

Re: Liian kaukana...mistä....

ViestiKirjoittaja Emili » Su Joulu 30, 2012 4:15 pm

Ihan samat tuntemukset minulla .___.

No, syytettäköön omaa nirsouttani asiasta. En halua käyttää kuolainta. En halua, että hevosia pakotetaan. En halua keskittyä tunnilla mihinkään pohkeenväistön hiomiseen vaan hevosen kanssa keskusteluun. Näillä ehdoilla löytyy Turun seudulta suunnilleen 0 ihmistä tai tallia. Melko ikävää, kun olisi kiva pitää niitä omia taitoja yllä ilman että tarvitsee matkustaa 300 km "vakiotallilleni". No, sinne ollaan hevosten kanssa joka tapauksessa menossa kesällä, saadaan edes vähäksi aikaa valvova silmä työskentelyymme.
Emili

ViestiKirjoittaja Bessie » Su Joulu 30, 2012 5:55 pm

Melkolailla sama ongelma varmaan ympäri suomen, etenkin jos haluaa mennä kuolaimetta... Hyvä että kengättömyyteen edes löytää ammatti-apua, sekin tuntui aluksi ihan onnettomalta. Onneksi sitä kuitenkin löytyi :).
Bessie

ViestiKirjoittaja Helmi » Su Joulu 30, 2012 9:28 pm

Samanhenkistä porukkaa löytyy ainakin yksi, tosin olen tällainen tätimallin puskailija vaan. Mutta valmennusta ei taida löytyä, ei ainakaan minun tietääkseni. Lindströmin Minna on Lapinjärvellä ja taitaa olla lähin valtavirrasta poikkeava näillä main.
Matkassa mukana norjanvuonohevosruuna Linus -91 ja islanninhevosruuna Ljúfur frá Ökrum1 -97
Helmi

ViestiKirjoittaja Tuuru » Ke Tammi 02, 2013 12:06 pm

Hei. Opiskelin kymenlaaksossa joitakin vuosia sitten ja koululla kävi pitämässä tunteja Kati Henttinen. Ei ehkä ole varsinaisesti "valtavirrasta" poikkeava mutta pitää hyvin erilaisia tunteja kuin normaalit opettajat ja ainakin me saimme kertoa mitä pitäisi harjoitella ja sitä sitten tehtiin. En tiedä miten pitää valmennuksia mutta oma koulu hänellä oli ainakin silloin jossain kouvolan lähellä. Tallin nimi on Talli Viiskorva ja ainakin sivujen perusteella pitää edelleen valmennuksia.
Tuuru

Paluu Hevostelu yleensä