Hei!
Täällä 13 vuotias tyttö Ylöjärveltä, etsii hoitohevosta Ylöjärven lähimaastoilta, tai itse Ylöjärveltä

Ratsastuksessa tasoni on HeC, hoitaessa osaan perusjutut (en mitään kengittämistä yms)
Saatan kuitenkin joskus tarvita apua joissakin pikkujutuissa, koska en ihan kaikkea muista/tiedä.
Ratsastaa osaan perusaskellajit, laukkaan istuminen on vielä hieman hankalaa, mutta pian sen varmasti opin, ratsastanhan kuitenkin kerran viikossa tunneilla ratsastuskoulussa

Joten kokemusta erilaisista hevosista on

Hypännyt olen vain kavalettejä ja puomeja mennyt kaikissa askellajeissa, joten mitään 50cm korkeampaa en voi vielä lähiaikoina hypätä.
Hoitaa siis hevosen osaan. Harjaaminen sujuu, kaikilla harjoilla ja oikealla tekniikalla. Kaviot osaan ottaa, harjaa ja häntää siistiä ja laitella, kavioiden huoltoon en ole vielä päässyt mutta perus letkupesu ja sellainen onnistuu, ellet halua opettaa kavioidenhuoltoa

... Hevosen pesu onnistuu, saatan vain kysellä välillä mitä tehdä sen jälkeen ja miten hevosesi tulee pestä. Osaan loimittaa, satuloida (saatan ensimmäisellä kerralla vähän kysellä että mihinkä kohtaan ja kuinka kireälle, koska olen tämmöinen huolehtija), suitsia osaan, ja suojien laittaminen sujuu, ensimmäisellä kerralla pinteleissä voisi vähän auttaa koska en ole niitä koskaan kokonaan itse laittanut.
Eli suurinpiirtein kaikki onnistuu!
Ratsastamismahdollisuus ei ole pakollinen, mutta olisi kiva saada liikuttaa hevosta edes jollakin tavalla. Sekään ei ole pakko!
Nyt kerron hieman mitä hakisin, eli:
- Yli 120cm, alle 160cm olisi sopiva koko

- Ei pukkikonetta, mutta satunnaiset jekut eivät haittaa, kunhan ei kuulu perusluonteeseen tämä temppuilu

- Ihmisystävällinen, ei liiskaa, tallo, tai muuten satuta, ainakaan tahallaan

- Tallilla olisi kiva olla kenttä, jolla pystyisin treenaamaan ja liikuttamaan paremmin, ei pakko!
- Maastot olisi turvallisia, mutta ei pakko olla mitään metsämaastoja, en ole paljoa muutenkaan maastoilua harrastellut!
- Saisin apua yleensä tarvittaessa, ettei vaadittaisi heti 100% itsenäisyyttä ja yksin pärjäämistä.
Siinä oli "ehdot" , joista voi toki luistaa, kohtuuden kanssa!
Kiitos jo etukäteen jos joku viitsi edes lukea koko tekstin

!
Yhteydenotot YV:llä 
- Aino