Joustorunkoiset

Yleinen välinekeskustelu tänne. Myös kuolaimet ja kengät.

Re: Joustorunkoiset

ViestiKirjoittaja Ansku » To Loka 04, 2012 2:57 pm

Nonni, nyt on kokeilussa Pro Arte. Ja mikä pettymys. Mulla on ilmeisesti aivan liian lyhyet jalat tuohon satulaan. Siinä on kyllä mukava istua, mutta mitään muuta en pysty tekemään. Sileällä ratsastus jää aivan haaveeksi. Ehkäpä täytyy testata True Talent :)
Ansku

ViestiKirjoittaja Warda » Pe Loka 05, 2012 6:13 pm

Minä pro artessa on niin kamala, ettei voi ratsastaa? Itse huomasin ainakin, että istuinta ei kannata säätää liian pieneksi, tai satulassa on hankala olla.
Warda

ViestiKirjoittaja Tucca » La Loka 06, 2012 4:27 pm

Käyttäjäkokemuksena kerron, että meillä on ollut Trekker Luxus ja Pro Arte. Luxus lähti vaihtoon, kun hieroja huomasi satulan jumittavan lapoja. Siirsin paneleitakin, mutta satulan tasapaino kärsi eikä se tuntunut olevan oikea ratkaisu asiaan. Muutoin hevosen selkä oli loistavassa kunnossa kyseisen satulan jäljiltä ja ratsastajalle se oli aivan ihana istua. <3 Oikeasti harmittaa, että jouduin hankkiutumaan satulasta eroon. Pro Arte taas ei sopinut minulle, en saanut istuntaani sopimaan kyseiseen satulaan. En siis mitenkään. Jouduin könöttämään ihan ihmeellisessä asennossa ja erityisesti kyseinen seikka sai hylkäämään tuon mallin. Eikä Pro Arte eronnut paneleiltaan Luxuksesta, joten lapaongelma olisi ollut siinäkin edessä. Kyseisten satuloiden jälleenmyyjää voin kehua varauksetta, aivan loistavaa, joustavaa, nopeaa palvelua ja kaikki sujui aina todella hyvin! Jopa minun vatvomisistani huolimatta. 8-) Iso kiitos heille.
"The technique we use with our horses isn't near as important as the kind of heart we put behind it."

- M. Rashid

Hevosellani on blogi. Jos haluat lukijaksi, laita yksityisviestiä.
Tucca

ViestiKirjoittaja Ansku » Su Loka 07, 2012 2:29 pm

Minulle Pro Arten siivet tuntuivat todella pitkiltä, joten en saanut jalkoja kiinni hevoseen. Ehkä tämä on tottumiskysymys, koska tällä hetkellä minulla on toisella hepalla ponisatula (Kent&Masters Pony 16") käytössä, jossa on juuri sopivan mittainen siipi nakkijaloilleni. Ja tietysti Pro Arte on jäykkä ja tunnoton, koska on uusi satula eikä ole muotoutunut yhtään.
Pointsit Vanhalaan loistavasta asiakaspalvelusta! Samaa ei voi sanoa kaikista satulakauppiaista...
Ansku

ViestiKirjoittaja Ruma-Ruba » Pe Joulu 07, 2012 2:50 am

Meille tuli noin kuukausi sitten Freeform SB classicin lisäkaveriksi Flexiblen joku koulusatula. Varmaankin Master, sillä ei ole ainakaan uusin malli.
Istuu meidän leveälle vuonolle kuin nakutettu, mutta pakko sanoa, että Freeform on paljon parempi istua (mutta pyörii laihtuneen ponin selässä)! Voi toki johtua siitä, että olen ratsastanut rungottomalla nyt noin 2-vuotta ja siinä välissä vain muutamia kertoja (alle kymmenen) runkosatulalla tms.

Noh kai tuohon Flexibleenkin ajan kanssa tottuu. Tällä hetkellä tuntuu vain siltä, että oma selkä menee ihan kaarelle (ratsastan helposti notkolla selällä, Freeformilla sain kuitenkin virheen korjattua). Onko muilla kokemuksia Flexiblestä? Auttaako polvitukien siirtäminen parempaan istuntaan? No istuntatunnille varmaan suunta käy (:
Ruma-Ruba

ViestiKirjoittaja TikkuNekku » Pe Maalis 08, 2013 2:09 pm

Tarvitseeko joustorunkoisia satuloita sovittaa vai sovitetaanko samoin kuin normi rungolliset satulat?
Ja mites nuo koot? :-D
TikkuNekku

ViestiKirjoittaja Tucca » To Heinä 04, 2013 1:23 pm

^ Pitää sovittaa aivan samalla tavalla kuin mikä tahansa satula. Vaikka joku saattaakin pitää joustorunkoisia ratkaisuna jokaisen hevosen selkäongelmaan, asia ei ihan niinkään mene. Puhun kokemuksesta, sillä olen sovittanut hevoseni selkään useita eri joustorunkoisia ja niiden malleja, ainakin Admiral, Trekker, Flexible, Eques, Hidalgo, Star-Trekk..

Tällä erää omat kokeiluni joustorunkoisten parissa loppuivat, kun hevoseni selkä kipeytyi viimeisimmästä kokeilusta kipeämmäksi kuin yhdelläkään satulalla aiemmin. Tai no, aiemmin hevosen selkä ei ole edes ollut kipeä, ainoastaan lavat ovat saattaneet olla huonosta satulasta vähän jumissa. Kyseisessä joustorunkoisessa (Flexible) paino ei jakaantunut kunnolla, vaan teki "pistekuormitusta". En tiedä olisiko satula voinut myöhemmin muokkautua hevoselle sopivaksi? Ainoa ongelma on siinä, että hevosen selkää kipeyttävää satulaa ei voi käyttää ja odotella, että josko se arkominen siitä joskus loppuisi satulan ehkä muovautuessa selän malliseksi.
"The technique we use with our horses isn't near as important as the kind of heart we put behind it."

- M. Rashid

Hevosellani on blogi. Jos haluat lukijaksi, laita yksityisviestiä.
Tucca

Edellinen

Paluu Välineet