Ivus kirjoitti:Itse olen tykästynyt Börjesin huopaan. Se on halpa ja käytännöllinen, hyvin tilaa tehdä omia toppauksia. Onhan (bf) Grandeur hyvä, mutta mielestäni liian kallis laatuunsa nähden. Horzen huopaa olen kokeillut myös, enkä voi suositella. Ei pysy paikallaan, taskut ovat ahtaat, ja alapuoli huonoa kangasta joka pinttyy helposti.
M-H kirjoitti: Halvemmissa intialaisissa rungottomissa (hööks/horze 200-300e satulat) ei ole ollenkaan itse satulassa selkärangalle tilaa.)
Mallu kirjoitti:[
Italialaisissa Freeform-rungottomissakaan ei ole selkärangantilaa.. Maksavat n. 1200€:sta ylöspäin.. Freeform selkärangantilattomana sopii mielestäni ilman erityisiä korottavia huopia vain suoraselkäiselle, hyväselkälihaksiselle hevoselle (Suomenhevosilla linee useimmiten Ff:n sopiva selkä), vain jos ratsastaja on erityisen kevyt. Meillä tuli issikalle ongelmaksi painopisteet edessä ja takana hepan ollesa muhkea edestä ja vain lievästi kaarevaselkäinen. Satula oli irti keskeltä. Mielestäni satulan pitää istua hevoselle kuin hansikas ilman virityksiä. (Freeform on kyllä ihana istua ja laadukkaasti tehty).
M-H kirjoitti:
Omat kokemukset Freeformista ovat hyvin samanlaisia.......Paljon jäykempi ja kovempi kuin BF:n satulat ja täten paljon tarkempi mille hevoselle sopii vai sopiiko. Mallu kommentoi: Uskon, jos hevosella on "Freeform-selkä" on tämä satula aikas loistava "kampe"!
Se mikä freeformissa ärsyttää itseäni on aivan paskat vastinhihnat. Vuoden käytön jälkeen ne olivat venyneet ja reiät olivat kahden reiän kokoisia yms. Se muovisysteemi rullaa siinä ja murtuilee eikä saa kiristettyä edes mahavyötä kun seon 'urautunut' se vastinhihna. Saahan ne vaihdettua mutta silti 1200e satulasta olisin toivonut laadukkaampaa ettei ihan noin nopiasti laukea. Mallu kommentoi: Ju´u! Toivottavasti ovat petranneet vastinhihnoissa! Oma penkki on vm. 2006 ja kun huokailin myyjälle vastinhihnoista, tämä kertoi, että ne vaihdetaan takuuna. Mut vuosi oli jo ehtinyt kulua...... Eli tomi[color=#BF0000] M-H nopeasti, jos satulan ikä ei kovinpaljon heitä tuosta vuodesta![/color]
Onhan se muuten hyvä ei siinä mitään. Tarvitsee tosiaan huovan korottamaan sitä selkätilaa. HAF:n huopia olen käyttänyt freeformin kanssa. Mallu komentoi: Niinpä HAF-padissa, on se onneton selkärangantilaOlen kyllä katsellut, että jos olisi ylimääräistä voisin sen vaihtaa bf:n huopaan. BF:n huovassa on parempi tuo selkärangan tila.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa