Rungottomista satuloista

Yleinen välinekeskustelu tänne. Myös kuolaimet ja kengät.

Re: Rungottomista satuloista

ViestiKirjoittaja piitpoot » Su Helmi 24, 2013 5:48 pm

Kokeilin tänään tuota kouluvyötä Freemaxiin ja huomattavasti paremmin pysyi paikallaan! Otin myös sen etukaaren pois ja ei näyttänyt liikaa painuvan säkään ainakaan mun painolla, vaikka kunnollinen säkä hevosella onkin.
piitpoot

ViestiKirjoittaja espri » To Maalis 28, 2013 9:27 am

piitpoot kirjoitti:Kokeilin tänään tuota kouluvyötä Freemaxiin ja huomattavasti paremmin pysyi paikallaan! Otin myös sen etukaaren pois ja ei näyttänyt liikaa painuvan säkään ainakaan mun painolla, vaikka kunnollinen säkä hevosella onkin.

Hienoa, että pysyi paikoillaan! :) Mulle on Freemaxin pari jälleenmyyjää teroittaneet, että etukaarta ei saa poistaa vaan pitää sitten vain vaihtaa leveämpää/kapeampaa tarpeen mukaan. Vakauttaa myös ratsastajan asentoa ja satulan istuinta sekä tosiaan ilman kaarta satula saattaa huomaamattasikin painaa säkää vaikka silmämääräisesti näyttäisi hyvältä.
espri

ViestiKirjoittaja piitpoot » To Maalis 28, 2013 10:20 am

Kiitos vinkistä, pitääpä kaivella kaari takaisin ja mallailla uudestaan. Mites se muuten tarkistetaan, että minkä kokoinen olisi sopiva, jos pitää ostaa isompi kaari? Pystyykö kotikonstein selvittämään vai pitääkö mitata jollain, esim. wintec-mittaa voiko käyttää apuna?
piitpoot

ViestiKirjoittaja Emili » To Maalis 28, 2013 1:40 pm

Itse säästin uuden kaaren ostamisen vaivan ja annoin sen veljelle väännettäväksi oikeaan kokoon. Ei ehkä onnistu naisvoimin... :D
Emili

Edellinen

Paluu Välineet