Rungottomien padit

Yleinen välinekeskustelu tänne. Myös kuolaimet ja kengät.

Rungottomien padit

ViestiKirjoittaja Mustaponi » Ma Joulu 02, 2013 9:48 pm

Minua kiinnostaisi kuulla onko kenelläkään kokemusta Christin lampaankarvapadeista/-satulahuovista rungottomien satuloiden kanssa. Freeformin alle olen haaveillut tuollaista lanpaankarvaista alustaa, mutta kovin hintavia ovat ja siksi en ole ainakaan vielä raaskinut tilata edes sovitukseen. Malleja näkyy olevan monenlaisia, joten pitäisi ensin keksiä, mikä olisi sopivin. :)

Vinkkejä muistakin hyviksi havaituista padeista olisi kiva lukea. Barefootin satulan kanssa olen itse tykännyt eniten Barefootin omasta Physiopadista, mutta Freeformin alle tekisi kyllä mieli kokeilla jotain muuta.
Mustaponi

Re: Rungottomien padit

ViestiKirjoittaja Maikki » Ke Joulu 04, 2013 1:30 pm

Christin tuotteet näyttävät ihanilta kuvissa ja olen tykännytkin kaikista, joita olen käyttänyt, mutta voi jessus sitä puhdistamisen määrää. Karva puikkoontuu ja menee kovaksi koppuraksi, ellei sitä joka kerta putsaa ja silittele. Parempi vielä, jos laulaa putsatessaan jotain herkkää laulua.

Se, sopiiko Christin padit rungottoman alle, riippuu hyvin pitkälti hevosen selästä, satulasta ja käytöstä. Mutta miksi ei?
Maikki

Re: Rungottomien padit

ViestiKirjoittaja Tucca » Ti Joulu 10, 2013 4:18 pm

Minulla on kokemusta seuraavista satulahuovista rungottomien kanssa: Podium saddle cloth TT, Torsion Cool Pad ja Christ treeless saddle pad. Ensimmäiseksi mainittua ei ole varsinaisesti tarkoitettu rungottomien kanssa, mutta se on aivan vastaava täytteineen kuin esim. Torsion tai Christ ja siihen voi vaihtaa mieleisensä täytteet. Podium on ollut noista kaikista huolettomin hoitaa ja pitää, eikä se tunnu menevän miksikään käytössä. Plussaa liukumattomasta pinnasta ja muotoillusta säkätilasta. Satulavyön lenkki on hieman rispaantunut, mutta annan sen anteeksi kovan käytön nimissä. Podium on ehkä näistä kolmesta ns. ohuin huopa. Torsion on ihanan muhkea, mutta se kerää eniten kaikkea skeidaa maastolenkeiltä. Niistäkin selviää karstalla ja tsekkaamalla huovan jokaisen rämpimislenkin jälkeen. Torsionissa on hyvät täytteet jo valmiiksi. Christ taas on yksinkertaisesti aivan ihana, lampaanvilla on aivan paras huopamateriaali! Karstaan villan joskus ja kuivatan aina hyvin, eikä koppuraongelmia ole esiintynyt..? En tykännyt Christin omista täytteistä, joten tungin niiden tilalle Barefootin Heavy Dutyt. Heavy Dutyt tekevät huopaan kuin huopaan loistavan, hieman panelimaisen vaikutelman. Suosittelen!

Oma valintani olisi noista kolmesta Christ, mikäli siihen hankkii Heavy Dutyt. Torsionin ja Podiumin välillä en osaisi varmaan valita. :D Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa.
"The technique we use with our horses isn't near as important as the kind of heart we put behind it."

- M. Rashid

Hevosellani on blogi. Jos haluat lukijaksi, laita yksityisviestiä.
Tucca

Paluu Välineet