sähköyliherkkyys

Yleinen hevosten pitoon liittyvä keskustelu. Pihatot, ruokinnat, karsinat, hoito,sairaudet jne.

sähköyliherkkyys

ViestiKirjoittaja Tuizu » Ke Syys 01, 2010 9:14 pm

En ole aikoihin lukenut tätä aluetta enkä kirjoittanut tänne. Syynä on se että koneen käyttö on epämiellyttävää koska olen tullut sähköyliherkäksi. Siitä minulla on jo lääkärintodistuskin.

Tutustuttuani ympärillämme oleviin sähkökenttiin, sähkömagneettisiin kenttiin ja mikroaaltokenttiin suosittelen teille kaikille että pitäkää se kännykkä kiinni hevosen kanssa ollessanne. Nämä kaikki kentät rasittavat jokaista ihmistä ja eläintä, joillakin vaan sitten elimistö sanoo lopulta että nyt riitti. Hevoset ovat hyvin herkkiä ja emme edes tiedä mitä kaikkea ne tuntevat meidän kännyköistämme. Mieheni mm. ei ole sähköyliherkkä mutta häneltäkin on jäänyt muutama pieni oire pois kun meidän kotona ei enää ole kännyköitä auki.

Kun suunnittelette tallia, katsokaa ettei lähellä ole voimalinjoja eikä kännykkämastoja. On olemassa mittarieta, joilla voi mitata eri alueiden säteilykenttiä ja suunnitella sen mukaan tallin paikkoja. Ja on olemassa materiaaleja joilla voi suojata jo olemassa olevia tiloja. Jos hevosellasi on erilaisia oireita joihin ei löydy selitystä, voisi olla paikallaan mittautttaa alueen mikroaaltokentät. Kysy vaikka minulta neuvoa, alan olla aika asiantuntija.

ja sitten siellä hevosen selässä ollessa kannattaa jättää se kännykkä kokonaan pois. Uudet paikannuksella varustetut kännykät ottavat yhteyttä linkkiin jopa suljettuna, vain akun pois ottaminen tai puhelimen asetusten muuttaminen lopettaa sen. Ja vaihtakaa se 3G-verkko gsm-verkkoon, jos ette ehdottomasti tarvitse sitä vahvempaa. Gsm-verkollakin pääsee nettiin ja voi lähettää sähköpostia.
Tuizu

Re: sähköyliherkkyys

ViestiKirjoittaja tuulikki » To Syys 02, 2010 2:59 pm

Miten tuo sähköyliherkkyys ilmeni ja todettiin?
Joskus olen asiasta kuullut, mutta en sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen, koska se ei tuntunut itselleni mitenkään ajankohtaiselta.
Haluan, että sinun on hyvä olla kanssani.
tuulikki

Re: sähköyliherkkyys

ViestiKirjoittaja Tuizu » Pe Syys 03, 2010 6:20 pm

Sähköyliherkkyyteen ei ole virallista diagnostisointitapaa. Itse sen löysin ja allergiasairaalan ylilääkäri sen minulle tavallaan diagnostisoi. Suomessa tätä vaivaa ei ole virallisesti vaikka mm. Ruotsissa ja Saksassa on. itse oli jo pitkään etsinyt syytä monenlaisiin oireisiin ja lopulta sain osan niistä yhdistettyä uuteen kännykkääni. Nyt kun olen tehnyt kodissani sähkösaneerausta, eli kännykkä enimmäkseen kiinni ja tietokoneen käyttö minimiin, laturit pois seinistä kun ei ole laitteella käyttöä ja yöksi makuuhuoneesta sähköt pois, monet oireet ovat kadonneet. Lisäksi olen saanut vähennettyä kännykkämastojen kotiimme tuomaa säteililyä säteilysuojaverhoilla. Mitähän oireita mahtaa hevoset näistä kentistä saada?
Tuizu

Paluu Hevosten pito