Tallin rakentaminen edullisesti vinkkejä!!

Yleinen hevosten pitoon liittyvä keskustelu. Pihatot, ruokinnat, karsinat, hoito,sairaudet jne.

Tallin rakentaminen edullisesti vinkkejä!!

ViestiKirjoittaja rakentaja2015 » Ti Maalis 24, 2015 1:29 pm

Hei! Minulla olisi tarkoitus rakentaa talli 3-4 hevoselle ja rahaa olisi käytettävissä 27.000€ ja kaipaisin nyt kokemuksia jo tallin rakentaneilta onnistuuko ja missä voisi säästää? Saako tuolla rahalla 9x8,5m kokoisen tallin rakennettua? Karsinoiden lisäksi pieni varustetila sekä pesari. Ja talli rakennetaan vuokratontille ja liittymät tulee jo maksamaan (sähkö,vesi,jätevesi) 7.000€, saakohan tuolla lopulla muuta kuin siirtotallin sekä parakin varusteilla jotka sitten katettaisiin niin että välikköön jää ns. käytävä.. Mies tekee ammatikseen maatöitä siis pohjia sekä raksahommia ja tuttu timpurikin löytyy, itse tehdään siis melkein kaikki tuttu sähkäri tarkistamaan lopuksi vedot jne.. Minulla ei ole hajuakaan paljon muut luvat rakennuslupa sekä piirrustukset maksaa? Entä oletteko palkanneet vastaavan mestarin jne.? Nyt kaikki oikeasti jotka rakentaneet samankokoisen tallin kertoisitteko miten projekti edennyt ja mihin hintaan valmiiksi saatu? Kunhan saisi tallin edes siihen asteeseen että hevoset saa sisälle ensitalveksi ja vesi&sähkö tulee loppu viimeistelythän voisi sitten tehdä myöhemminkin, esim. ensin juotto ämpäreihin ja karsinat itsetehty lankusta/puusta... maalaushommat jne.
rakentaja2015

Re: Tallin rakentaminen edullisesti vinkkejä!!

ViestiKirjoittaja Emil the ardenner » To Maalis 02, 2017 7:46 pm

kolmen hevon siirtotalli, yksi boksi varustetilaksi ja laidunkatos 8x4m pihatoksi tallin eteen. Näin meillä ratkaistaan asia. 6500€+2700€ ja aitaukset sekä paskalavat ym. Kustannusarvio n.25000€
Emil the ardenner

Paluu Hevosten pito