Stressiperäinen ripuli

Yleinen hevosten pitoon liittyvä keskustelu. Pihatot, ruokinnat, karsinat, hoito,sairaudet jne.

Stressiperäinen ripuli

ViestiKirjoittaja LaumanSielu » Pe Huhti 18, 2014 12:55 am

Olen tähän miettinyt tällaista kuin Gotu Kola.

Tällöin ei hoideta itse vatsaa joka oirehtii vaan suoraan hermostoa joka on ylivireessä/ylirasittunut.

Gotu Kola tasapainoittaa hermoston toimintaa ja myös lisää suorituskykyä, mutta ei varsinaisesti piristä kuten kofeiini tai siis piristää, mutta ei kiihota siis hermostoa vaan tukee hermoston toimintaa ja on muutamia tutkimuksia jotka antavat viitteitä siitä että yrtti toteuttaa myös neurogeneesiä eli edesauttaa hermosolujen uusiutumista/korjautumista.

Perinteisesti sitä on käytetty ikääntymisen estämiseen josta alkuperäinen Fo Ti Tien nimi eli pitkän elämän eliksiiri. Gotu Kolaa on kuitenkin kahta eri kasvia, mutta ne kummatkin vaikuttavat hyvin samalla tavalla josta syystä kumpaakin kutsutaan samalla nimellä.

Yrtti myös poistaa myrkkyjä kehosta tehostetusti ja lisää miehistä suorituskykyä.

Toinen mitä olen ajatellut tässä samanaikaisesti että hoidetaan sitä vatsaa samanaikaisesti joka olisi esim. chia siemeniä mutta myös Pergaa eli mehiläisleipää.

En luota laisinkaan mihinkään laboratorioissa kasvatettuihin maitohappobakteereihin joten tämä maitohappokäynyt mehiläisten siitepöly olisi mielestäni hyvä vaihtoehto myös.

En tiedä kovinkaan paljon hevosten hoitamisesta mutta käsittääkseni aika pitkälle samoja voi hepulit syödä, mitä ihmisetkin?

Mitä ehdottaisitte muut foorumilaiset stressiperäisen ripulin hoitoon, yhdellä kaverilla on "rallihevonen" ja sillä nyt ollut chia-siemenkuuri mutta ei ole kokonaan poistunut tuo ripuli.

Tässä pari linkkiä:

http://www.luontoaidinhevoset.com/33

http://www.superfoodit.com/mehilaistuotteet.html
LaumanSielu

Paluu Hevosten pito