Bootsit

Erilaiset vuolutavat, edut, käytäntö,teoria ja bootsit. Huom! vain kengättömyyteen liittyvät keskustelut tänne.

Re: Bootsit

ViestiKirjoittaja espri » To Heinä 18, 2013 6:47 pm

Vinkkejä millä saisi umpeen ruostuneet ruuvit auki Easybooteista ja uudet vaijerilukot/säärystimet vaihdettua? Mahdollisimman pienellä bootsien vahingoittamisellä yritän selvitä :)
espri

ViestiKirjoittaja Maikki » To Huhti 24, 2014 11:30 pm

Vaimentaako bootseihin myytävät pohjalliset iskua oikeasti / merkittävästi / niin paljon, että on järkeä käyttää? Esim. Cavallolla on myynnissä erikseen Gel Padeja. Näyttävät niin ohuilta, että ostetaanko siinä mielenrauhaa omistajalle vai todellista helpostusta jaloille?
Maikki

ViestiKirjoittaja Tunante » Ma Touko 12, 2014 4:36 pm

Mun mielestä Joo, varsinkin, jos käyttää kovapohjaisia Simplejä.. Ne geelipohjalliset ohuet mut napakat, käytin niitä Equine Fusion Performanseissa omien läpysköidensä lisäki kaviokuumeisen kuntoutuksessa.
Tunante

ViestiKirjoittaja Manddariini » La Joulu 06, 2014 3:37 pm

Tarvitsisin apua bootsien sovituksessa. Meinaan jo luopua bootsiajatuksesta mutta toisaalta haluaisin yrittää josko siitä löytyisi meille vaihtoehto..
Ponilla kaviot loistokunnossa enkä haluaisi kengittää mutta meinaan turhautua kun sopivia ei löydy.

Cavallon Sportit koko 3 sopii mulla eteen. Epäilen, että eikö muka hierrä kun bootsin sisällä on sellainen kova tuki tms. alaosaa kiertää - miten se ei muka paina hevosta jos bootsi vähänkään heiluu jalassa???
- tästä kuvasta ehkä näkyy kun noissa Cavallon bootseissa on sisäpuolella tollainen kovaa muovia oleva tuki, esim. Old Mac bootseissa kaikki on upotettu kankaiden sisään.

http://easycareinc.typepad.com/.a/6a00d ... 15d970b-pi

Sportin 3set ovat taakse liian isot. Old Mac'sin koko 3 taakse ei mahdu.
Mitä seuraavaksi koettaisin?
Manddariini

ViestiKirjoittaja Selma » To Joulu 11, 2014 6:32 pm

Moikka!
Mulla ei kokemusta vielä bootseista ole - olen vasta etsimässä omalle hevoselleni myös. Meillä etukaviot ovat pyöreät ja simplet kokoa 3 hankin niihin. Takasiin olen etsinyt cavallon sportteja koossa 3, mutta tuntuu olevan käytettynä lähes mahdoton löytää :?
Mittausten ja kokotaulukoiden perusteella omalla kokeilulistalla/vaihtoehtoina on noiden 3 koon sporttien lisäksi on old mac's koko 4 sekä boat kokoa 1 (tai 2).

Mielelläni kuulisin lisää kokemuksiasi sovituksista sekä mihin päädyit. Ja, jos tiedät käytetyistä myynnissä tai myyt teille sopimattomia, niin olen kiinnostunut ;) Minulla on takasiin bootsien etsintä vielä kesken... :|
Selma

Edellinen

Paluu Kengättömyys ja kavionhoito