Itse tehdyt kuolaimettomat

Erilaisiin kuolaimettomiin välineisiin keskittyvä keskustelu. BB, sidepull, hackamore, bosal, cordeo jne.

Re: Itse tehdyt kuolaimettomat

ViestiKirjoittaja Lellu » Ke Elo 10, 2011 11:15 pm

Mistä te ihmiset löydätte noita pieniä pistoolilukkoja ?
Itsellä olleet etsinnässä jo kauan, kun meidän nykyisissä kukissa kiinni olevan klipsut tuppaavat irtoilemaan ja sitten ollaankin kesken maastolenkin tilanteessa, jossa ohjat ovat oikeaoppisesti kädessä - mutta tuntuma on suorastaan olematon kun on vain toinen ohja kiinni kukassa..
Ole aina ensiluokkainen versio itsestäsi äläkä toisluokkainen versio jostain muusta
Lellu

ViestiKirjoittaja Piia » Pe Elo 12, 2011 8:38 pm

Lellu kirjoitti:Mistä te ihmiset löydätte noita pieniä pistoolilukkoja ?
Itsellä olleet etsinnässä jo kauan, kun meidän nykyisissä kukissa kiinni olevan klipsut tuppaavat irtoilemaan ja sitten ollaankin kesken maastolenkin tilanteessa, jossa ohjat ovat oikeaoppisesti kädessä - mutta tuntuma on suorastaan olematon kun on vain toinen ohja kiinni kukassa..

Meille käynyt monesti ihan sama :)
Pistoolilukkojahan löytyy ihan rautakaupasta. Täällä itäsuomessa mm. carlson ja kerd myyvät. Kannattaisi vilkaista esim. tokmanniltakin jos siellä myydään jotain rautatarvikkeita. Löytyisi varmaan sieltä halvemmalla :) Rautakaupat on kyllä hyviä mestoja jos pitää mielen avoimena ja silmät auki :D
Jos puhut eläimille, ne puhuvat sinulle ja opitte tuntemaan toisenne. Jos et puhu niille, et opi tuntemaan niitä. Mitä ei tunne, sitä pelkää. Sen mitä pelkää, haluaa tuhota. -Intiaanipäällikkö Dan George-
Piia

ViestiKirjoittaja Lellu » La Elo 13, 2011 9:41 am

Piia: muuten hyvä jutu, mutta kun täällä päin rautakaupoissa (lähinnä K-rauta ja Bauhaus ainoat lähellä olevat) on suureksi osaksi ihan älyttömän kokoisia pistoolilukkoja, joita en oikein suitsiin viitsi käyttää kun näyttävät kummallisilta (puhumattakaan siitä, mitä ne sitten painavat..). Pitäisi löytää ihan sellaisia pienenpieniä pistoolilukkoja - tai no, ei sillä lukon tyypillä ole niin paljoa väliä, mutta kun nuo klipsut on jo huonoiksi todettu ja muuntyylisiä lukkoja ei saa kovin nopeasti availtua :D

K-raudasta löysin tällä viikolla pari muuten sopivaa lukkoa, mutta niissä oli reiät ihan väärin - ei olisi millään ilveellä saanut ohjaa siitä läpi, vaikka olisi pyytänyt isää muokkaamaan sitä reikää vähäsen työkaluja käyttämällä..
Ole aina ensiluokkainen versio itsestäsi äläkä toisluokkainen versio jostain muusta
Lellu

ViestiKirjoittaja Ivus » La Elo 13, 2011 10:55 am

Itse käytän bgb-lukkoja, ovat mielestäni varmempia ja kestävämpiä.
Tuolta ainakin löytyi kolmea kokoa
http://www.kennel-callex.fi/?cat=47&page=0&ws=&prod=369
Elä hättäile! Ei karhukkaa riehu koko ajan, ne vettää puolukoita välillä.
Ivus

ViestiKirjoittaja tuulikki » La Elo 13, 2011 10:10 pm

Vaan mistä tietää, että esim Tokmannilta ostettu pistoolilukko kestää?! Mie oon monesti pyöritelly niitä käsissäni, mutta en ole uskaltanut ostaa. Varsinkin juuri "se oikea" koko tuntuu niin heiveröiseltä ja siitä seuraava taas on jo ihan liian iso!
Kyllä, ette ole ainoita ongelman parissa painineita! :lol:
Haluan, että sinun on hyvä olla kanssani.
tuulikki

ViestiKirjoittaja sos-84 » La Elo 13, 2011 11:05 pm

Meillä on kans käytössä ivuksen mainitsemat BGB-lukot. Hööksiltä ja Börjesiltä löytyy myös. KESTÄÄ ja niitä saa neliön mallisella lenkillä, eli ovat kuin tehty ohjille! Pistoolilukkoja en ole uskaltanut kokeilla, kun neiti-näpsä saa kuin ihmeen kaupalla riimustaankin sellaiset auki... Enkä halua maastossa, että yhtäkkiä huomaan olevani yhden ohjan varassa. :shock:
Ainoan miinuksen huomasin noissa pikalukoissa, että kilisevät kukkasissa ja herkempi vanha rouva ei osannut rentoutua sen takia... Nuorempaa ei tunnu haittaavan.
Maalaistyllerö ja "lv-poni" Femina Dahlia -05. Varsoo 2013 orista Rock N Jetset.
http://kuvablogi.com/blog/5069/8/
sos-84

ViestiKirjoittaja Peci » Ti Syys 06, 2011 8:11 pm

Pieni kysymys.. Prikat/aluslevyt jotka olette käyttäneet noihin flower hackamoreihin jotka ite olette hitsanneet yhteen, ovatko ne "tavallisia" alumiiniprikkoja vai ruostumattomia prikkoja/aluslevyjä? :?:
Peci

ViestiKirjoittaja anutus » Ke Syys 07, 2011 9:44 am

Minä hain renkulat paikallisesta kiipeilyvarusteliikkeestä. Kromattuja 14mm teräsrenkaita siis (kromaus tietysti vähän kärsi hitsauksessa).
anutus

ViestiKirjoittaja Peci » Ti Syys 20, 2011 9:43 pm

Meillä olisi "koekappale" noista flower hackamoreista myytävänä (halvalla) jos tarvetta jollain olisi.. Halkaisijaltaan ovat n. 6cm.
Ei maailman parhaimmilta näytä, hitsaussaumoja näkyy, ja yhdessä yksi rengas vähän irti "keskirenkaasta", eivätkä ole maalattu. Tosin hiottu on että tasaset ovat.. (Omaan silmään kuitenkin näyttää ihan hienoilta..)
Jos jotakuta kiinnostaa niin saa mielellään laittaa sähköpostia, niin voin kuvia laittaa myös :)

jennica.bergman@wippies.com
Peci

ViestiKirjoittaja _lost_ » To Tammi 26, 2012 11:09 am

Tämä oli niin suosikki ketjuni... eikö kukaan ole askarrellut mitään jännää...?
Olisiko joku saanut niistä ventiileistä suitsia aikaseksi ja saisiko kuvaa?
Ja minä ostaisin sellaiset venttiilit kernaasti jos jollain ois nurkissa...
_lost_

ViestiKirjoittaja Helmi » To Tammi 26, 2012 6:35 pm

Minä askartelin venttiilikukkasista suitset :) Tosin raskaista teollisuusventtiileistä, joita piti hieman muokata, ennen kuin olivat käyttöön sopivat. Ne siis ensin rälläkällä laitettiin halki, tehtiin siis kahdesta neljä ;) , hiottiin tietty ja siinähän se sitten olikin. Maalatatuksi en ole niitä vielä saanut :oops: Niissä on vain viisi "terälehteä", mutta toimivat ihan hyvin.

Turparemmin rakentelin noiden suitsien alaturpiksesta turvan päälle ja koiran pannasta turvan alle. Toistaiseksi ainakin kiinnitykset kukkien vieressä on tehty ilmastointiteipillä, kunnes keksin jonkin muun systeemin. Tuo keltainen on siis ilmastointiteippiä. Minulla on lukolliset ohjat, joita vaihtelen hevoselta toiselle tarpeen mukaan, joten ei kuvassa kiinnitettynä.

Itse olen ainakin tosi tyytyväinen aikaansaannokseeni :D , jossa tosin tarvin hieman miehistä apua :oops:

Kuva
Matkassa mukana norjanvuonohevosruuna Linus -91 ja islanninhevosruuna Ljúfur frá Ökrum1 -97
Helmi

ViestiKirjoittaja _lost_ » To Tammi 26, 2012 11:26 pm

Komiat on suitset!
Mitä ei ilmastointiteipillä voisi tehdä!

Katsotaan jos osaan...
https://www.facebook.com/#!/media/set/? ... 363&type=3

Kuvia pitäisi päästä katsomaan jos omaa fb tilin.
Kuvissa remontti turpiksesta tuunattu sidepull, sekä indian hackamore josta olen tehyt monta versiota joissa aina jotain vähän pielessä...
Turparemmit toiminut mainiosti, alkuperäinen kiinnitys purettu ja tilalle laitettu alaturparemmi jossa päädyissä kiinnitys ohjille.
Viellä ei valitettavaa...
_lost_

ViestiKirjoittaja miksulife » Su Helmi 05, 2012 10:22 pm

Hitsiläinen, kun tekis mieli mennä askartelemaan kukkaset itse... Opiskelen alalla, jonka puitteissa on omalla ajalla mahdollista mennä työskentelemään metallipajalle ja sen verran osaan hitsatakin että ehkäpä tuollaisten renkuloiden yhdistely onnistuisi. Opinahjo tuskin laskuttaisi materiaalista muutamaa euroa enempää.

Saisikohan niihin liitettyä noita LG Bridlejen (http://www.vainikanaitta.fi/tuotteet.html?id=16/403) remmejä ja tadaa, siinä mulla olis kuolaimettomat!
miksulife

ViestiKirjoittaja Helmi » Su Helmi 05, 2012 10:52 pm

Ilmastointiteippi, nippuside ja paalinaru - niillä pääsee jo aika pitkälle ;)

_lost_:lla on aika fiksunnäköisiä vekottimia eli ainakin minä onnistuin kuvat katsomaan. Meillä on sidepullit tuunattu huonoista BB-suitsista ja ihan hyvin toimivat nekin.

Miksulifellä sen verta hyvä idea, että taidankin laittaa remelit tilaukseen, jotta pääsen noista teippivirityksistä. Omista LG:stä katsoin, että ainakin noihin meidän venttiilikukkasiin menevät, mutta ovat kyllä aika leveät eli pienempiin renkaisiin voi olla hankala mahduttaa. Toisella heposellani on nimittäin ihan aidot LG:t, mutta kun ne ovat tuolle pienemmälle hiukka liian ronskit, tehtiin sille sitten omavalmisteet.
Matkassa mukana norjanvuonohevosruuna Linus -91 ja islanninhevosruuna Ljúfur frá Ökrum1 -97
Helmi

ViestiKirjoittaja sos-84 » Ma Helmi 06, 2012 2:02 pm

Onko kukaan kokeillut tuunata näistä http://www.hooks.fi/product.aspx?produc ... Order=DESC
suitsia? Alin remmi pois ja tilalle ohjat.
Maalaistyllerö ja "lv-poni" Femina Dahlia -05. Varsoo 2013 orista Rock N Jetset.
sos-84

ViestiKirjoittaja Koo » Ke Helmi 08, 2012 12:39 am

^Minä olen ajatellut ja miettinyt tuota, ja jos kokeilet, niin kerro ihmeessä tulokset! Lähinnä mietityttää noiden... kaarien? vääntyminen -tosin meillä ei ratsasteta tuntumalla, niin riski lienee pienempi.
Koo

ViestiKirjoittaja sos-84 » Ke Helmi 08, 2012 12:28 pm

Koo kirjoitti:^Minä olen ajatellut ja miettinyt tuota, ja jos kokeilet, niin kerro ihmeessä tulokset! Lähinnä mietityttää noiden... kaarien? vääntyminen -tosin meillä ei ratsasteta tuntumalla, niin riski lienee pienempi.

Sitä kestävyyttä itsekkin mietin, siis että onko miten heppoista peltiä nuo kaaret, kuitenkin on tarkoitettu käyttöön jossa ei vääntöä tule yhtään. No pitää kattoa, jos jossain välissä on "ylimääräistä" rahaa, niin vois testata. ;)
sos-84

ViestiKirjoittaja _lost_ » Ma Helmi 13, 2012 12:13 am

"Kaaret" tuunattu ja mallattu...
kuvia voi ihmetellä https://www.facebook.com/index.php?lh=A ... 363&type=3
En ole viellä koe ratsastanut mutta uskon kyllä että kaaret kestävät...
Kääntyvät vain ikävästi "poskeen" kuin myös "kukkamooret" jos joutuu neuvottelemaan meno suunnasta...
Palaan asiaan kuhan koeajot suoritettu.
_lost_

ViestiKirjoittaja mmari » Ke Heinä 18, 2012 8:46 pm

ajattelin omallekkin hevoselle tehdä samallaiset, eli mikä kiristyy, koska oon nyt käyny ratsastustunneilla sen takia, koska oppisin " paino avuilla ratsastamisen" nii tuo on hyvä miunkii opetella menee tollasella ja Hevosellenikii ((:!
Kiitos vinkistä!!
Miksi Ex- ravureita haukutaan? kyllä nekin ovat samanlaisia hevosia kuin muutkin!!
mmari

ViestiKirjoittaja ponimus » Su Joulu 16, 2012 9:00 pm

Olen etsinyt ponille kohtuuhintaisia sidepulleja kun nuo lv-vainaan on aivan liian suuret. Nyt luovutan ja taidan koklata tuunata vanhoista suitsista kuolaimettomat - niistä ei hyvä häviä, jos menee pieleen. Montaa mallia olette kokeilleet, nyt suositelkaa helpoimmasta päästä, miten saan nopeiten ja helpoiten muunnettua tavissuitsista ponny-ystävälliset sidepull plagiaatit?
ponimus

ViestiKirjoittaja Koo » Su Joulu 16, 2012 9:57 pm

Meillä edelleen saippareina tämä viritelmä käytössä, näiden vaihtoehtoina sitten lyhytvartiset hackamoret kaksilla ohjilla (alemmat eli varressa olevat voisi kyllä jo irroittaa, mutta... liian rankkaa) ja naruriimu. Tai kaulanaru. :D Tätä viritelmää edeltävä oli ehkä tässä näkyvä viritelmä, siis ohjat suoraan kiinni turpikseen.
Koo

ViestiKirjoittaja Kummajainen » Ma Tammi 14, 2013 1:18 pm

Vieläkö tämä ketju elää? Kukahan tekisi minullekkin tuollaiset kukkaset ja mielellään sinisen värisenä? Isopäiselle lv-heposelle, joka aloittelee kuolaimetonta elämää. Tai toinen vaihtoehto... LG:n kärrynpyöriin ja tuohon kukkaseen mittoja?
Kummajainen

ViestiKirjoittaja espri » To Tammi 17, 2013 10:20 am

Mua voisi melkein kanssa kiinnostaa kukkamoret jos joku niitä väsää tai on turhana nurkissa pyörimässä. Värillä ei väliä kunhan sopivan kokoiset suokille :)

Hackamoren nahkaosista ja muutamasta (rikkinäisen) riimun metallirenkaasta DIY sidepull. Meinaan itse kokeilla tuota heti kunhan saan käsiini jostain hackamoren nahkaosat, tyhmä kun menin juuri myymään edellisen pois :(
espri

ViestiKirjoittaja b-ansku » Ti Maalis 12, 2013 10:53 pm

vinkkinä että tuolta saisi halvalla kukka hackamoret remmeineen (jos vain nyt oikein osaan tulkita, korjatkaa jos olen väärin suomentanut :D)
29,95e. en tiedä sitten paljonko postareita tulee..
http://www.horsemeup.eu/index.php/horse ... e-blk.html
b-ansku

ViestiKirjoittaja Konna » Ma Syys 30, 2013 11:26 am

Kuva

Noniin, mieheni sai vihdoinkin nämä valmiiksi! Nyt pitäisi vain keksiä ne remelit turvan alle ja päälle.. :)
Ehkä pitäisi katsoa, jos olisi myynnissä jotakin käytettyjä edullisia hackamoreja ja sieltä purkaa osaset?
Konna

EdellinenSeuraava

Paluu Kuolaimettomuus