Itse tehdyt kuolaimettomat

Erilaisiin kuolaimettomiin välineisiin keskittyvä keskustelu. BB, sidepull, hackamore, bosal, cordeo jne.

Re: Itse tehdyt kuolaimettomat

ViestiKirjoittaja tuulikki » La Tammi 01, 2011 10:05 am

Peikko kirjoitti:Marylotin tuotteet myy hollantilainen http://goedhard.nl/ :)

Olisiko kiinnostusta kenelläkään kimppatilaukseen? Sais noita postikuluja jaettua, kun miusta 10e tuntuu paljolta yksin lähteä tilailemaan.
Ja sais tuen ja turvan, kun itsellä ei ole ulkomailta tilaamisesta kokemusta! :D
Haluan, että sinun on hyvä olla kanssani.
tuulikki

ViestiKirjoittaja sos-84 » La Tammi 01, 2011 11:41 am

tuulikki kirjoitti:

Olisiko kiinnostusta kenelläkään kimppatilaukseen? Sais noita postikuluja jaettua, kun miusta 10e tuntuu paljolta yksin lähteä tilailemaan.
Ja sais tuen ja turvan, kun itsellä ei ole ulkomailta tilaamisesta kokemusta! :D

Täällä ainakin olisi kiinnostusta!! Kieli on meikäläiselle ongelma noissa ulkomaalaisissa nettikaupoissa, niin en oli uskaltanut lähteä tilaamaan itse... :oops:
Melkein kaksin kappalein voisin minä tilata, suorilta heti molemmille hepoille. :)
Maalaistyllerö ja "lv-poni" Femina Dahlia -05. Varsoo 2013 orista Rock N Jetset.
http://kuvablogi.com/blog/5069/8/
sos-84

ViestiKirjoittaja tuulikki » La Tammi 01, 2011 1:41 pm

sos-84 kirjoitti:
tuulikki kirjoitti:

Täällä ainakin olisi kiinnostusta!! Kieli on meikäläiselle ongelma noissa ulkomaalaisissa nettikaupoissa, niin en oli uskaltanut lähteä tilaamaan itse... :oops:

Samaa vikaa täällä myös ja jostain kumman syystä en oikeen googlen kääntäjään luota loppupeleissä ;)
tuulikki

ViestiKirjoittaja Koo » La Tammi 01, 2011 10:57 pm

sos-84 kirjoitti:
tuulikki kirjoitti:

Melkein kaksin kappalein voisin minä tilata, suorilta heti molemmille hepoille. :)

*hyppiipomppiihuutaa* Minä myös! Tänne voisi tulla kukat yksin kappalein, ja saatanpa tietää muitakin (jotka eivät täällä käy?) jotka voisivat kimppatilaukseen haluta. :]
Koo

ViestiKirjoittaja vh_ » Su Tammi 02, 2011 7:54 pm

Jen-ska: MItkä remmit viritit leuan alle ja turvan päälle? Itte tilasin kanssa just noi kukkaset ja meinaan virittää vanhoihin suitsiin.
vh_

ViestiKirjoittaja Jen-ska » Ma Tammi 03, 2011 10:07 am

vh_ kirjoitti:Jen-ska: MItkä remmit viritit leuan alle ja turvan päälle? Itte tilasin kanssa just noi kukkaset ja meinaan virittää vanhoihin suitsiin.

Mulla on kaks turpahihnaa uusiokäytössä, otin niihin niitä pikkulenkkejä muualta suitsista jotta sain pysymään ne ns. kaksin kerroin. Ymmärsiköhän tuosta nyt mitään? :lol:
Jen-ska

ViestiKirjoittaja A-B » Ma Tammi 03, 2011 10:07 pm

Hei,

En tiedä saako tänne tällaista ilmoitusta laittaa, mutta minun mieheni voisi hoitaa kimppatilauksen (hyvin) pienellä provikalla. Jos kiinnostaa, niin mulle voi lähettää yksityisviestiä.
A-B

ViestiKirjoittaja A-B » Ke Tammi 05, 2011 12:01 pm

Laitoin virallisemman ilmoituksen tuonne yrityspuolelle.
A-B

ViestiKirjoittaja sos-84 » Ke Tammi 05, 2011 7:25 pm

Koo kirjoitti:
sos-84 kirjoitti:
tuulikki kirjoitti:

*hyppiipomppiihuutaa* Minä myös! Tänne voisi tulla kukat yksin kappalein, ja saatanpa tietää muitakin (jotka eivät täällä käy?) jotka voisivat kimppatilaukseen haluta. :]

Otin itseäni niskasta kiinni, ja aikani tuumattua kävin pistämässä oman tilauksen menemään. Totesin, että äkkiä sitä hintaa tulee, jos niitä paketteja sitten lähetellään täällä suomenmaassa vielä erikseen jokaiselle. Saas nähä kuinka käy, ainakin tilausvahvistus tuli sähköpostiin. Toivottavasti ymmärsin kaiken ja laitoin rastit oikeisiin ruutuihin.... :roll: Helppo homma kuitenkin näytti oleva, kun alkuun pääsi.(katsotaan muuttuuko ääni vielä kellossa...) :mrgreen:
Maalaistyllerö ja "lv-poni" Femina Dahlia -05. Varsoo 2013 orista Rock N Jetset.
sos-84

ViestiKirjoittaja sos-84 » Ti Tammi 18, 2011 3:58 pm

Tänään tuli sitten postissa nuo flower hackamoret jotka tilasin alkukuusta. 6.1. maksoin laskun joka tuli sähköpostiin, tilausvahvistus tuli sitä edeltävänä päivänä. Suosittelen, uskaltaa tilata!;)
sos-84

ViestiKirjoittaja tuulikki » Ti Tammi 18, 2011 7:35 pm

sos-84 kirjoitti:Tänään tuli sitten postissa nuo flower hackamoret jotka tilasin alkukuusta. 6.1. maksoin laskun joka tuli sähköpostiin, tilausvahvistus tuli sitä edeltävänä päivänä. Suosittelen, uskaltaa tilata!;)

Typerien kysymysten aatelia, mutta oliko lasku euroina vai joinain muuna? terveisin, _en_jaksa_googlettaa_hollannin_valuuttaa_ :lol:
tuulikki

ViestiKirjoittaja sos-84 » Ti Tammi 18, 2011 7:48 pm

tuulikki kirjoitti:
sos-84 kirjoitti:Tänään tuli sitten postissa nuo flower hackamoret jotka tilasin alkukuusta. 6.1. maksoin laskun joka tuli sähköpostiin, tilausvahvistus tuli sitä edeltävänä päivänä. Suosittelen, uskaltaa tilata!;)

Typerien kysymysten aatelia, mutta oliko lasku euroina vai joinain muuna? terveisin, _en_jaksa_googlettaa_hollannin_valuuttaa_ :lol:

Ihan euroina oli(onneksi!), selkeästi näkyi tilinumero ja vastaanottajan nimi, viestiksi laitoin invoice numeron, eli asiakasnumeron joka tuli vahvistuksen mukana ja näkyi laskussakin. Viitteitä en laittanut, kun mielestäni laskusta en sellaista löytänyt, eikä missään sellaisesta puhuttu. :mrgreen: Kirjattuna kirjeenä tuli postiin, yllättävänkin nopeasti, kun 6.1 oli pyhä, joten vasta viime viikolla on suoritus näkynyt.
sos-84

ViestiKirjoittaja Peci » Ma Helmi 14, 2011 3:18 pm

Nyt on kukat tehtynä, isä hitsas yhteen. Sitä vaan, että kun vanhoja suitsenosia ei pahemmin ole, ja jotain pään ympäri meneviä remmejä pitäisi keksiä.
Niin mietin että onko ne remmit pakko olla jotain nahkatyylistä litteää nauhaa/narua? Vai voiko olla jotain "ihan tavallista" narua, kuten esimerkiksi mitä käytetään naruriimuun tai jotain..?
Peci

ViestiKirjoittaja biubella » Ti Helmi 15, 2011 10:38 am

No minun mielestä ei tarvitse,
itse etsisin vain mahdollisimman pehmeä ja mukavan tuntuista narua.

Itse väsäsin niin että vanhat suitset joiden poskihihnoihin liitin vanhojen riimujen turpaosan (missä sivuilla semmoiset neliö-metallijutut)
ja siihen sit kanssa ohjat, pony kokoisten riimujen turpaosan laitoin lv-mammalle ja hyvin istuu turvalle. :) täytyy laittaa vaikka kuvaa tänne kun saa otettua..
biubella

ViestiKirjoittaja annis » Ti Helmi 15, 2011 12:37 pm

Mä asun hollannissa ja tuun parin viikon päästä suomeen. voin kans tuoda jollekin mukanani jos sitten tulee hakemaan helsingistä. :D tai voin laittaa postissa Suomessa (tulee varmaan maksikirjeen hinta?), mutta 10 euron postikulutkin on aika halvat jos tavara lähetetään täältä asti. :)

p.s. liittyy siis noihin kukkasiin joita ihmiset halusi tilata, en nyt oikeen jaksanu lukea että saitteko ne jo tilattua vai ei ;D

muok // suosittelen kyllä sittenkin tilaamaan suoraan Suomeen. Tulee paljon halvemmaksi. postikulut on siis 10 e per lähetys, myös jos tilaa kimpassa, eli kukkasten määrä ei vaikuta lähetyksen hintaan. Postikulut hollannin sisällä on 6 e eikä tuo kauppa ole meidän lähellä... Katsoin myös että kyseisellä nettikaupalla on myös KvK-numero, joka tarkoittaa että kyseessä on luotettava nettikauppa. :) Niinkuin nuo hollantilaiset kaupat nyt yleensäkin on... Täällä nettishoppailu on aika suosittua. :D
annis

ViestiKirjoittaja westerngirl » Ti Maalis 22, 2011 9:54 pm

eikös tuollaisia ns "kukkasia2 ollu ennen vanhaan vesihanoissa? esim meidän navetan karjakeittiön laittianrajassa olevassa vesihanassa on melkein tuon näköinen
"kukkanen" ja näkyy olevan ruuvilla kiinni,et ei jää keskellekkään mitään ylinmääräistä pollen poskeen painamaan..
westerngirl

ViestiKirjoittaja tuulikki » Ke Maalis 23, 2011 9:11 am

westerngirl kirjoitti:eikös tuollaisia ns "kukkasia" ollu ennen vanhaan vesihanoissa? esim meidän navetan karjakeittiön laittianrajassa olevassa vesihanassa on melkein tuon näköinen
"kukkanen" ja näkyy olevan ruuvilla kiinni,et ei jää keskellekkään mitään ylinmääräistä pollen poskeen painamaan..

Joo, oli muuten, muistan itekkin! Harmi kun ei ainakaan meijän paikalta löydy enää... Tiedä sitten, että minkä kokosia olisivat olleet (halkaisijaltaan), että oisko sen puolesta olleet käypäset...
tuulikki

ViestiKirjoittaja westerngirl » Ke Maalis 30, 2011 10:52 pm

tuli tuossa yks kaks mieleeni,et ekat kuolaimettomat,mitkä itse tein..oli tälläiset (kuva vähä epätarkka ja vettäkin näköjää satanut)
Kuva
eli tässä on hyödynnetty ns mustalaisriimu,jota käytetään ravipuolella päävehkeiden alla,esim päätangon kiinnittämiseen..
tähän lisäsin otsapannan ja leukaremmin ite.. myöhemmin lisäsin viel turvanpäältä kulkemaan erikseen hiukan joustavan köydenpätkän,jonka päät meni noista mustalaisen poskirenkaista läpi,ja köyden kumpaakin päähän tuli rengas,johon ohjat kiinnitettiin.. ja toimi ihan ok...
en omista kallista rotuhevosta,mutta tallissani asuu laatupolle ja paras ystäväni..
westerngirl

ViestiKirjoittaja anutus » To Maalis 31, 2011 9:28 am

Itse olen myös himoinnut LG-tyyppistä kuolainta jo pidemmän aikaa. Alla nuori mopo, joka toimii ihan rennosti kuolaimenkin kanssa enimmäkseen, mutta kuolaimettomuus kiinnostaa ja tuntuisi soveltuvan omiin tarkoituksiini muutenkin(matkaratsastus) paremmin. Liikutus on tällä hetkellä pitkiä ja rauhallisia reissuja maastossa, ja välillä pysähdytään lepäämään, jolloin saa syödä ja juoda, joten olisi kätevää, kun ei tarvitsisi olla väkertämässä kuolaimia pois ja paikalleen vähän väliä. Lisäksi lenkeistä ainakin kolmasosa mennään talutellen, ja mielestäni kuolaimelliset suitset soveltuvat huonosti tähän tarkoitukseen. Harmillisesti kylläkin kuukausibudjetissa ei ole tällä hetkellä välystä sen vertaa, että saisi tilattua LG- tai Flower-kuolaimiakaan.

SIISPÄ

Hain paikallisesta kiipeilyvarusteliikkeestä 20mm halkaisijan teräsrenkuloita 16kpl, jotka lähetin isälle hitsattavaksi ja paikallisesta sekatavarakaupasta 8mm veneilyköyttä, joista ajattelin solmia naruriimuohjeita soveltamalla vettä ja kulutusta kestävät päävehkeet. Raportoin tänne, jahka saan jotain valmista aikaiseksi. Vähänkö niistä tulee hienot! Ihan saletisti!
anutus

ViestiKirjoittaja westerngirl » To Maalis 31, 2011 9:12 pm

tuulikki kirjoitti:
westerngirl kirjoitti:eikös tuollaisia ns "kukkasia" ollu ennen vanhaan vesihanoissa? esim meidän navetan karjakeittiön laittianrajassa olevassa vesihanassa on melkein tuon näköinen

Joo, oli muuten, muistan itekkin! Harmi kun ei ainakaan meijän paikalta löydy enää... Tiedä sitten, että minkä kokosia olisivat olleet (halkaisijaltaan), että oisko sen puolesta olleet käypäset...

mittasin tänään ton vesihana-kukkasen,oli ulkohalkaisijaltaa n.7cm,ainut että kukkasten lenkit vähän pienet ohjien ja poskiremmien kiinnitystä ajatellen..
(pikalukot varmaa menee)
mut näitäkin varmaa lienee erinkokoisia/näköisiä.Otin kys. kukkasesta kuvankin,liitän tänne kun saan puhelimesta sen ulos =)

edit: tässä se kuva
Kuva
en omista kallista rotuhevosta,mutta tallissani asuu laatupolle ja paras ystäväni..
westerngirl

ViestiKirjoittaja tuulikki » To Maalis 31, 2011 10:52 pm

Ja voihan nahkaakin "vuoleskella" vähän ohuemmaksi, ei se ihan pienestä mene huonoksi, niin mahtuu noista reiästä pujottamaan. Se on sitten eri asia, että raaskiiko sitä tehdä. Pikalukot on ehkä vähän ystävällisempi vaihtoehto ja antaahan ne sitten paljon muokkaus mahdollisuuksia nopeasti!
tuulikki

ViestiKirjoittaja sos-84 » To Maalis 31, 2011 11:22 pm

westerngirl kirjoitti:
tuulikki kirjoitti:

mittasin tänään ton vesihana-kukkasen,oli ulkohalkaisijaltaa n.7cm,ainut että kukkasten lenkit vähän pienet ohjien ja poskiremmien kiinnitystä ajatellen..
(pikalukot varmaa menee)
mut näitäkin varmaa lienee erinkokoisia/näköisiä.Otin kys. kukkasesta kuvankin,liitän tänne kun saan puhelimesta sen ulos =)

Kuva

Noita vaan keräämään ja myymään! :mrgreen: Varmasti ponien omistajat himoitsis noita, kun monet on harmitelleet kukkasten olevan vähän suuria settiksille. Aavistuksen pienenpiä näyttävät olevan. Pikalukoilla varmaan on helpoin laittaa kiinni, tavallisissakin kukkaisissa tykkään itse käyttää.
sos-84

ViestiKirjoittaja westerngirl » Pe Huhti 01, 2011 9:08 pm

sos-84 kirjoitti:
westerngirl kirjoitti:
tuulikki kirjoitti:

(pikalukot varmaa menee)

Kuva

Noita vaan keräämään ja myymään! :mrgreen: Varmasti ponien omistajat himoitsis noita, kun monet on harmitelleet kukkasten olevan vähän suuria settiksille. Aavistuksen pienenpiä näyttävät olevan. Pikalukoilla varmaan on helpoin laittaa kiinni, tavallisissakin kukkaisissa tykkään itse käyttää.

totta tosiaan..tuohan olisi ilmiselvä pony-koko,ja arabi rotuisten ym koko..
noita ainaki meidän landelta löytyy,yhdet otan testiin itselleni,mutta lput voisin putsata ja laittaa myyntiin =)
westerngirl

ViestiKirjoittaja Tunante » Pe Huhti 01, 2011 10:09 pm

8-) mikä luovuus ja innovaatisuus täällä kukkiikaan !!
Tunante

ViestiKirjoittaja Jessi » Pe Huhti 01, 2011 10:22 pm

Ostin tänään rautakaupasta kourallisen niitä metallirenkuloita - joiden nimeä en muista, vaikka mies sen useaan otteeseen korjasikin "renkulan" tilalle - ja laitan isännän hitsaamaan meille kukkaset. Tarkoitus oli tehdä ne mejän shettikselle, vaan valitsin liian suuria renkuloita (kukkasen halkaisiva oli likemmäs 9 cm), eli koekaniiniksi pääsee hevoskokoinen otus, ja seuraava painos onkin sitten pienemmälle päälle. :-) Suunnitelmissa oli tietysti myös viilailla renkuloiden reunoja vähän pyöreämmiksi ja maalata kukkaset lopuksi. Googlella löytyikin kuvia samanlaisesta viritelmästä: linkki.
Jessi

EdellinenSeuraava

Paluu Kuolaimettomuus