Testi BB vs. kuolain (2008 lokakuu)

Erilaisiin kuolaimettomiin välineisiin keskittyvä keskustelu. BB, sidepull, hackamore, bosal, cordeo jne.

Re: Testi BB vs. kuolain (2008 lokakuu)

ViestiKirjoittaja Paula » Su Tammi 23, 2011 5:06 pm

Ja tässä vielä yksi perinteinen koulukisaratsastus BB:illä.

http://www.youtube.com/watch?v=Cbgixavu ... re=related

Tosiaan tuolla Hollannissa on vissiin ihan kisoja kuolaimettomille ratsukoille. Vai lienevätkö ihan sallittuja pikkukisoissa yleensäkin? Jotain sellaistakin olen kuullut, että Englannissa saisi osallistua estekisoihin BB:illä.
Tyhmästä päästä saa koko kroppa kärsiä :-D
Paula

ViestiKirjoittaja Piia » Su Tammi 23, 2011 8:20 pm

Täällä aikaisemmin puhuttiin pelosta kuolaimettomuutta kohtaan. En jaksa etsiä tuolta suoraa lainausta :)

Kuiteskin, asiani oli se kuinka tosiaan hyvin huomaa tuon pelon vai onko ajatteluna vain "en taida edes kokeilla kun eivät muutkaan kuin tuo yksi hörhö tuossa". Olen nimittäin eräällä tuttavalleni suositellut kuolaimettomia. Hän omistaa lv:n, ex-ravurin jonka selästä kyseinen henkilö on muutaman kerran pahasti tippunutkin. Alkuun oli kova suinen, nyt mennyt hiukkasen parempaan päin mutta vielä olisi parannettavaa ainakin minun mielestäni. Tässä syy miksi suosittelin kuolaimettomia. Hevonen olisi varmaan onnesta soikeana ilman rautaa, selkeästi kun on kiskottu suusta.

Olisin hänelle jopa suostunut lahjaksi kuolaimettomat ostamaan mutta ei. Ehdotin että kokeile noita minun; ei. Ehdotin että jos häntä pelottaa voin itse tulla kokeilemaan alkuun muutaman kerran kuolaimettomilla että hän näkisi että kyllä ne toimii; vastauksena tuli melkeinpä suoraan että "voithan sinä tulla mutta tuskinpa ikinä itse kuitenkaan suostun edes kokeilemaan."

Mielestäni tämä melko turhauttavaa... En kehtaa ajaa 60 km suuntaansa jos toinen ei sitten kuitenkaan meinaa kokeilla... :(
Ymmärrän kyllä jos ei halua jatkaa mutta kun tuo ennakkoasennekkin on jo tuollainen... :roll:
Mutta.. esimerkkiä näyttäen jatketaan.... :) Jospa todellakin saataisiin joskus tämä raskas laiva kääntymään :D

Saattoi mennä ohi otsikon... anteeksi... :oops:
Jos puhut eläimille, ne puhuvat sinulle ja opitte tuntemaan toisenne. Jos et puhu niille, et opi tuntemaan niitä. Mitä ei tunne, sitä pelkää. Sen mitä pelkää, haluaa tuhota. -Intiaanipäällikkö Dan George-
Piia

ViestiKirjoittaja Paula » Ma Tammi 24, 2011 11:10 am

Noh, tähän asenteeseen törmää vähän väliä. Ei tarvitse mennä kuin eräälle toiselle foorumille, niin jo on hippi :D Tosin olen mielellänoi hippi, jos se tarkoittaa hevosen hyvinvoinnin ajattelemista :)

Auttaisikohan, jos lähettäisit hänelle vaikka videoita kuolaimettomista ratsukoista, jotta näkisi, millaista meno kuolaimettomilla on?

Saattaapi kyllä olla pään seinään lyömistä, ikävä kyllä. Ihmisten asenteet ovat lujassa.
Tyhmästä päästä saa koko kroppa kärsiä :-D
Paula

ViestiKirjoittaja Piia » Ma Tammi 24, 2011 2:38 pm

Paula kirjoitti: Auttaisikohan, jos lähettäisit hänelle vaikka videoita kuolaimettomista ratsukoista, jotta näkisi, millaista meno kuolaimettomilla on?

Mikäli hän FB:tä osaa yhtään käyttää niin siellä minun kaverilistalla olevat eivät ole voineet olla näkemättä kuolaimetta videoita! :lol:

Mutta... jos joskus.... ;)
Jos puhut eläimille, ne puhuvat sinulle ja opitte tuntemaan toisenne. Jos et puhu niille, et opi tuntemaan niitä. Mitä ei tunne, sitä pelkää. Sen mitä pelkää, haluaa tuhota. -Intiaanipäällikkö Dan George-
Piia

ViestiKirjoittaja Koo » Ma Loka 24, 2011 1:07 am

Jos jotakuta kiinnostaa, niin tähän testiin & Cookin "Metal In The Mouth"-kirjaan perustuen on kirjoitettu artikkeli uusimpaan (? sitä kait HIHSissä jakelivat, veikkaisin uusimmaksi) Hevosomistajaan. Itse ehdin vain ensimmäisen sivun lukaista, kerrottiin ainakin kuolainten haittavaikutuksista ja suun anatomiasta. Pitää saada tuo lehti käsiin toisenkin kerran, voin sen tarvittaessa skannata jos joku ei lehteä käsiinsä saa tm.
Koo

Edellinen

Paluu Kuolaimettomuus