Erilaisia kuolaimettomia?

Erilaisiin kuolaimettomiin välineisiin keskittyvä keskustelu. BB, sidepull, hackamore, bosal, cordeo jne.

Re: Erilaisia kuolaimettomia?

ViestiKirjoittaja Mariana » Ma Kesä 18, 2012 7:28 pm

Mikä mahtaisi olla kuumalle/vauhdikkaalle islanninhevoselle sopivin kuolaimeton suitsitus? En omista vielä omaa hevosta, mutta on kyllä mietinnässä ja haluaisin hankkia varsin reippaan issikan, ja käyttää sillä kuitenkin kuolaimettomia suitsia. Ainakin olen kuullut erään yksittäisen käyttökokemuksen tällaisista suitsista erittäin kuumalla hevosella, heppa ei kuulemma meinannut käsissä pysyä.

Kuva

Mitenkähän sidepullit toimisi?
Mariana

ViestiKirjoittaja M-H » Ma Kesä 18, 2012 7:44 pm

Mariana kirjoitti:Mikä mahtaisi olla kuumalle/vauhdikkaalle islanninhevoselle sopivin kuolaimeton suitsitus? En omista vielä omaa hevosta, mutta on kyllä mietinnässä ja haluaisin hankkia varsin reippaan issikan, ja käyttää sillä kuitenkin kuolaimettomia suitsia. Ainakin olen kuullut erään yksittäisen käyttökokemuksen tällaisista suitsista erittäin kuumalla hevosella, heppa ei kuulemma meinannut käsissä pysyä.

Mitenkähän sidepullit toimisi?

Jos hevosella on paljon ongelmia (esim pelkää tai kunnoituksen puutetta tai mitä nyt sitten onkin) ei mikään väline itsessään korjaa näitä

BB ja LG suitset ovat teknisesti 'tehokkaammat' kuin sidepullit jos miettii vain fysiikan lakeja. Kuitenkin jos hevosen ongelmiin paneudutaan ja korjataan ongelman SYY ei seuraus (esim rynniminen, ei pysy käsissä jne) niin toimii BB,LG,Sidepull, naruriimu, cordeo tai mikä tahansa.

Ko kuvissa siis BB malliset kuolaimettomat.
Kuva
M-H
Site Admin

ViestiKirjoittaja Prii » Ma Syys 03, 2012 12:12 pm

Onko olemassa jotai halvempia kuolaimettomia (siis saman laisia) kuin lg bridlet? Vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.
"For what the horse does under compulsion... is done without understanding;
and there is no beauty in it either, any more than if one should whip and spur a dancer."

- Xenophon, Greek historian

Meillä on opittavaa. (Linkki)
Prii

ViestiKirjoittaja Koo » Ti Syys 04, 2012 6:43 pm

Flower hackamore, joka tosin on halvempi vain ilman turpaosia ja pitää tilata Hollannista tm. (tai tehdä itse)
Koo

ViestiKirjoittaja espri » Ti Loka 30, 2012 10:42 am

Onko kellään muuten kokemuksia tuosta Barefoot Juniper 3-in-1 naruriimu/sidepull/kuolainsuitset -hässäkästä? Houkuttelevan helppo vaihtoehto, mutta hieman epäilyttää silti. Sidepull-kiinnityksen renkaat ainakin näyttävät olevan ihmeen alhaalla omaan silmääni, voiko tuo toimia suhteellisen juntturallakin hevosella "oikein" :?
espri

ViestiKirjoittaja Malwina » Ke Helmi 06, 2013 10:37 pm

Prii kirjoitti:Onko olemassa jotai halvempia kuolaimettomia (siis saman laisia) kuin lg bridlet? Vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan.

No tuo Orbitless nyt näyttää olevan aika paljon halvempi, tilasin sellaisen, LG:tä olen kuolannut, mutta on hinta niin suolainen että olen jättänyt väliin.

Eiköhän tuo samalla lailla toimi.. saa nähdä kun saapuu..
Malwina

ViestiKirjoittaja Kerppa » Pe Maalis 22, 2013 3:33 pm

Kävin keskiviikkona testiratsastamassa meidän orbitlessit (kuva). Oli tosi hyvänoloiset! Poni reagoi paljon pienempään ohjasotteeseen kuin bb-mallisten suitsien kanssa. Olen rakastunut. Kaikenlisäksi ne on todella hyvännäköiset :D Huomenna päästään esittelemään niitä kaikelle kansalle, kun poni toimii täkäläisissä Nappulahiihdoissa talutusratsuna.
Ikuinen poniratsastaja ja kahden (tulevan) poniratsastajan äiti, aloittelee toisinhevostelun uutta kierrosta uuden ponin kera..

http://nuorenajaksaa.blogspot.com - blogissa ruoditaan poneilua ja koirien kanssa tekemisiä
Kerppa

Edellinen

Paluu Kuolaimettomuus